Malmberg vindt het belangrijk dat iedereen onbezorgd kan werken in zijn licentie. Het kan voor komen dat er iets mis gaat, waardoor je leerlingen of jij niet goed kunnen werken in het online lesmateriaal. Hieronder een aantal tips om dit op te lossen:
De link in mijn ELO werkt niet.
- Klik je op hde juiste link? Je kunt de correcte link laten plaatsen door de ELO-beheerder.
- Ga naar www.inloggenvo.malmberg.nl en controleer of je via die weg wel bij het lesmateriaal kunt.
- Krijg je ook hier een foutmelding of foutcode? Controleer dan of er een storing is bij de ELO.
Wanneer ik inlog zie ik geen actieve licenties terwijl ik die wel heb.
Wanneer ik inlog zie ik de naam van iemand anders staan.
- Waarschijnlijk ben je op een ander account ingelogd. Je gegevens worden dan onthouden door de cookies in de browser. Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
Ik krijg een foutmelding of foutcode wanneer ik in wil loggen.
- Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
Wanneer ik ergens op klik in de licentie, krijg ik een grijze/witte lege pagina te zien.
Wanneer ik naar mijn resultatenoverzicht ga wordt de pagina niet geladen.
- Controleer de versie van je browser. Een verouderde browserversie kan er voor zorgen dat het lesmateriaal niet optimaal werkt. Je vindt de browserversie meestal in de instellingen van je browser en hier kun je de versie ook updaten.
Ik zie niet alle leerlingen in mijn klas staan.
- Je leerlingen zijn nog niet toegevoegd of weer uit de klas gegaan. Voeg ze zelf opnieuw toe via klassenbeheer.
Mijn lesmateriaal of opdrachten laden traag
- Controleer je internetverbinding, is deze goed? Kun je wel goed werken in ander (les)materiaal?
- Sluit je browser af en daarna weer start deze daarna weer opnieuw op.
- Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
- Soms is het erg druk op ons platform en duurt het laden iets langer dan je van ons gewend bent. Je kunt de pagina dan afsluiten en opnieuw openen, of het op een later moment nog eens proberen.
Mijn leerling heeft opdrachten gemaakt, maar ik zie het niet in mijn overzicht staan.
- Ververs je resultatenscherm
- Controleer of je op het juiste hoofdstuk en de juiste paragraaf staat.
- Heeft de leerling zijn/haar opdrachten op hetzelfde niveau gemaakt als de klas waarin de leerling zit? Dit controleer je door de leerling een screenshot van het resultatenscherm te laten maken, waarbij de naam rechtsboven ook in beeld is. Je ziet het niveau in het midden van het scherm staan. Komt dit overeen met het niveau van je klas?

Mijn leerling heeft opdrachten gemaakt maar ziet ze zelf niet meer staan.
- Zorg voor een goede internetverbinding tijdens het gebruik van de digitale leeromgeving. Wanneer de internetverbinding wegvalt tijdens het maken van een opdracht, wordt de opdracht niet opgeslagen.
- Wanneer leerlingen de opdracht éérst in een ander document maken, zoals Word, en dat kopiëren in de opdracht, wordt dit niet als antwoord herkend en dus ook niet opgeslagen.
- Om de opdrachten op te slaan moet de leerling op één van de volgende knoppen in de leeromgeving klikken: het pijltje naar de volgende opdracht, de ‘Sluiten’-knop of de ‘Nakijken’-knop.
- Als de leerling in de browser op het pijltje naar bijvoorbeeld de vorige pagina klikt, wordt de opdracht niet opgeslagen.
- Ook als de leerling de browser afsluit aan het einde van de les zonder eerst nog op ‘Sluiten’ te klikken in de leeromgeving, kan de opdracht op de laatste pagina niet zijn opgeslagen.
- Mocht dit niet de oorzaak zijn, neem dan contact met ons op. Wij onderzoeken dit probleem dan verder.